Advisor i Middelfart Sparekasse

DANMARKS BEDSTE ARBEJDSPLADS ER OGSÅ BEDST TIL KUNDER

Middelfart Sparekasse har Danmarks mest tilfredse kunder. Tre år i træk er Middelfart Sparekasse blevet kåret som det pengeinstitut som flest danskere er glade for. Denne førsteplads vil sparekassen naturligvis gerne bevare, men hvordan fastholder og udbygger sparekassen relationen til kunderne i en tid, hvor nye smarte betalingsløsninger løbende introduceres, og hvor kunderne kan klare mere og mere selv?

IT chef Kim Bjørn Kristensen: "For Middelfart Sparekasse er den personlige kontakt med kunderne vigtig. Kan kunderne lide deres rådgiver – så er de også glade for sparekassen og vores digitale løsninger. Over halvdelen af vore kunder kommer kun 1 gang eller sjældnere i deres filial om året. Så når de endelig er der – så skal det være en god oplevelse."

Selv om kontakten mellem kunde og rådgiver typisk etableres ved fysisk kontakt så kan relationen glimrende vedligeholdes og udbygges ved hjælp af elektronisk kommunikation.

Kristian Gren chef for marketing og forretningsudvikling i Middelfart Sparekasse: "Vi er ikke i tvivl om at de digitale løsninger spiller en afgørende rolle i forhold til kundetilfredsheden. Vi har et målepunkt i vores strategi om at mindst 90 % af vore kunder skal være tilfredse eller meget tilfredse med vore digitale løsninger."

SDC stiller en række værktøjer til rådighed så kunderne og medarbejderne løbende kan holde kontakten vedlige selv hvis kunden sjældent kommer i filialen.

Skriv-til-os er en funktion i net- og mobilbank som opretter en sikker kanal til kommunikationen mellem rådgiver og kunde. Alle mails opbevares i rådgiverens mappe i medarbejderportalen og baggrundsinformation om kunden er altid lige ved hånden, og rådgiveren kan starte samtalen, der hvor den sluttede sidst.

Med NetMøder kan rådgivere og kunder mødes elektronisk når kunden har tid. De kan ikke blot tale sammen de kan også se hinanden og de kan udveksle billeder og dokumenter. Det giver ikke blot bedre rådgivning og bedre aftaler – det styrker også relationen mellem kunde og rådgiver.

Den personlige relation er en vigtig forudsætning for kundens loyalitet.En anden vigtig forudsætning er at de ydelser som pengeinstituttet leverer – mobilbank, netbank, rådgivning osv. - lever op til kundernes forventning. Med SDC i ryggen, har pengeinstituttet et systemkompleks, der kan opfylde kundernes behov for finansielle ydelser.