Hold dig opdateret på sidste nyt fra SDC på din mobiltelefon, tablet eller computer.

Signicat og SDC: Digital signering af dokumenter

SDC + Signicat* = et samarbejde som startede for et par år siden og som giver SDC's banker mulighed for at tilbyde elektronisk signering til deres kunder. Processer hvor kunden tidligere skulle møde op i banken, kan nu gennemføres digitalt på smartphone eller over nettet - helt sikkert.

Nu kan Signicat og SDC meddele, at 83% af de danske SDC-pengeinstitutternes kunders pantansøgninger behandles digitalt. Den digitale proces til ansøgning, godkendelse og underskrift har reduceret tiden til at fuldføre pantprocessen fra uger til dag - og nogle gange på markeder hvor forbrugerne har en elektronisk identitet (eID), blot timer.

Signicats digitale signeringsløsning - Sign - har fjernet behovet for kunder til at besøge deres filial for at gennemføre en pantansøgning. Alt dette er nu digitalt - noget som skaber en proces, der både er hurtig og praktisk, og forbedrer kundeoplevelsen markant. 

- Ansøgning om et pant kan være en af de mest udfordrende og stressende processer man står overfor. Vi ønskede at gøre det så friktionsløst som muligt, siger Nikolai Andersen, Head of R&D Digitalization hos SDC. Samarbejdet med Signicat har skabt en virkelig digital-only proces, og tallene taler for sig selv. Adoption og kritisk konvertering af applikationer ved hjælp af eSignatures er skyrocketing, især i markeder med eID-ordninger, der fremskynder processen. Vi ser frem til at udforske andre måder vores bankkunder kan drage fordel af eID-ordninger på relevante markeder, afslutter Nikolai Andersen.

SDC's digitale signeringløsning bruger lokale eID-ordninger til at verificere identitet. De anvendte eID-ordninger er Bank ID i Norge og Sverige og NemID i Danmark, der kortlægger SDC's fodspor.

*Signicat leverer cloud-baserede identitets-og signeringstjenester på digitale dokumenter og datafiler.

Læs den fulde version af artiklen her (på engelsk).

Digital signering hos SDC